روش های جدید بازرسی جرثقیل بر مبنای هوش مصنوعی

این روزها که هوش مصنوعی در همه عرصه ها به کمک کاربران آمده تا کارهایشان را با عملکرد بهتری انجام دهند.در صنعت بازرسی فنی و به ویژه بازرسی جرثقیل  روش های جدیدی را معرفی کرده که در آینده شاهد این روش ها هستیم. این روش ها با میزان خطای کمتری همراه است و تا حد زیادی مانع از خسارت های جانی و مالی می شود.این روش ها عبارتند از :

افزایش استفاده از بازرسی هواپیماها، پهپادها یا وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین در حال حاضر به طور گسترده برای بازرسی جرثقیل استفاده می شوند. آن‌ها می‌توانند تصاویر و فیلم‌های ویدئویی از جرثقیل‌ها را از دید پرنده ارائه کنند که ایمن‌تر و کارآمدتر از بازرسی‌های دستی است. بسیاری از شرکت ها بازرسی های هواپیماهای بدون سرنشین را برای نگهداری و بازرسی های معمول جرثقیل اتخاذ می کنند.

تکنیک‌های جدید NDT مانند آزمایش اولتراسونیک، آزمایش جریان گردابی و آزمایش رادیوگرافی برای بازرسی جرثقیل استفاده می‌شوند. اینها می توانند نقص ها، ترک ها یا آسیب هایی را که ممکن است در طول بازرسی بصری قابل مشاهده نباشند، تشخیص دهند. آنها به ارزیابی یکپارچگی ساختاری اجزای جرثقیل کمک می کنند.

برخی از جرثقیل‌های مدرن دارای سیستم‌های نظارت از راه دور هستند که می‌توانند به طور مداوم سلامت جرثقیل، پارامترهای عملکرد، فرسودگی و پارگی قطعات و غیره را کنترل کنند. این امکان مشاهده بلادرنگ وضعیت جرثقیل را فراهم می‌کند تا بتوان مشکلات را زود تشخیص داد و به آنها رسیدگی کرد. نظارت از راه دور باعث کاهش خرابی های برنامه ریزی نشده می شود.

روی جرثقیل های باتری دار تمرکز کنید. همانطور که شرکت های بیشتری جرثقیل های الکتریکی و هیبریدی را اتخاذ می کنند، روش ها و پروتکل های بازرسی خاصی برای اطمینان از عملکرد ایمن اجزای ولتاژ بالا و سیستم های شارژ در حال توسعه هستند. نگهداری و مراقبت صحیح از باتری های لیتیوم یونی نیز مهم است.

خستگی اپراتور جرثقیل به عنوان یک موضوع ایمنی مهم شناخته شده است. برخی از شرکت ها در حال انجام بررسی ها، نظارت بر برنامه های اپراتور و بررسی گزارش های بازرسی برای تعیین خطرات خستگی هستند تا بتوانند کنترل های اضافی ایجاد کنند.

استفاده از پهپادها یا وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (UAV) برای بازرسی جرثقیل 

از جمله مزایای استفاده از پهپادها در بازرسی جرثقیل می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • بهبود ایمنی. بازرسی هواپیماهای بدون سرنشین نیاز به پرسنل برای صعود فیزیکی یا ایستادن زیر جرثقیل های بزرگ را برطرف می کند. این کار از صدمات ناشی از سقوط، سقوط آوار یا ناپایداری جرثقیل جلوگیری می کند.
  • پرسپکتیو هوایی. هواپیماهای بدون سرنشین دید پرنده ای از جرثقیل ها را ارائه می دهند که امکان بازرسی جامع تری را فراهم می کند. مشکلات احتمالی در سیم‌ها، پایه‌ها، تراز کردن، تراز بوم و پایداری زمین را می‌توان راحت‌تر تشخیص داد.
  • دسترسی آسان تر. هواپیماهای بدون سرنشین می توانند به جرثقیل ها و مناطق اطراف آن دسترسی داشته باشند که به دلیل موانع، فضاهای محدود یا زمین های خطرناک بازرسی دستی آنها دشوار است. آنها دقت بازرسی ها را بهبود می بخشند، به ویژه برای جرثقیل های برجی در مناطق کار شلوغ.
  • بازرسی های مکرر. هواپیماهای بدون سرنشین بازرسی را سریع‌تر، آسان‌تر و کمتر مختل می‌کنند. بنابراین جرثقیل ها را می توان به طور مکرر بازرسی کرد، که اجازه می دهد تا مسائل احتمالی قبل از تبدیل شدن به مشکلات شدید به موقع مورد بررسی قرار گیرد.
  • تشخیص آسیب یا خوردگی. دوربین‌های HD و تصاویر با وضوح بالا به هواپیماهای بدون سرنشین امکان می‌دهند حتی آسیب‌های جزئی، فرورفتگی، زنگ‌زدگی یا خوردگی جرثقیل‌ها را که ممکن است در بازرسی‌های زمینی بصری نادیده گرفته شوند، شناسایی کنند. دوربین‌های حرارتی همچنین می‌توانند تغییرات دما را که نشان‌دهنده گرما یا نقاط سرد است، شناسایی کنند.
  • نظارت در حرکت. برخی از پهپادها می توانند در کنار جرثقیل های متحرک و حتی زیر آن پرواز کنند تا در حین عملیات مونتاژ، نصب، جابجایی یا برچیدن، نظارت مستمر انجام دهند. این امر انطباق ایمنی و یکپارچگی ساختاری را همیشه تضمین می کند.کاهش هزینه های بازرسی. علیرغم هزینه های اولیه برای خرید هواپیماهای بدون سرنشین و آموزش اپراتورها، بسیاری از شرکت ها متوجه می شوند که بازرسی هواپیماهای بدون سرنشین هزینه های کلی بازرسی را در مقایسه با روش های بازرسی دستی سنتی کاهش می دهد. ساعات کار کمتری مورد نیاز است و از کار افتادگی کمتر منجر به صرفه جویی در هزینه می شود.
  • داده ها برای تجزیه و تحلیل. ویدئوها و تصاویر گرفته شده از بازرسی پهپادها را می توان با استفاده از بینایی کامپیوتری و هوش مصنوعی برای تشخیص خودکار ناهنجاری ها تجزیه و تحلیل کرد. تجزیه و تحلیل الگو در طول زمان همچنین با شناسایی پیش سازهای مسائل بالقوه، تعمیر و نگهداری پیش بینی را امکان پذیر می کند.
هواپیمای بدون سرنشین

نام پرنده: Mavic 2 Pro

بازرسی جرثقیل برجی به ارتفاع ۱۲۰ متر با کمک پهپاد توسط شرکت آستا در سال ۱۴۰۰

اینها مهمترین مزایای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای بازرسی جرثقیل هستند. این فناوری به پیشرفت خود ادامه می‌دهد، هزینه‌ها کاهش می‌یابد و شرکت‌های بیشتری متوجه ارزشی که هواپیماهای بدون سرنشین برای ایمنی، کارایی و مدیریت دارایی ارائه می‌دهند، می‌شوند. بازرسی هواپیماهای بدون سرنشین به سرعت در حال تبدیل شدن به استانداردی برای تعمیر و نگهداری منظم جرثقیل است.

آزمایش غیر مخرب یا NDT

آزمایش غیر مخرب یا NDT به روش هایی برای بازرسی مواد، اجزا یا جوش ها بدون ایجاد آسیب اشاره دارد. و این امکان را برای بررسی دقیق سازه ها حتی پس از ساخت آنها فراهم می کند. تکنیک های متداول NDT مورد استفاده برای جرثقیل ها عبارتند از:

  • بازرسی بصری – بازرسی بصری شامل یک تکنسین آموزش دیده است که جرثقیل ها را به صورت بصری برای هر گونه علائم آسیب، خوردگی، تغییر شکل یا سایر ناهنجاری ها بررسی می کند. اگرچه محدود است، اما یک گام اول مفید باقی می ماند و می تواند مسائل واضح را تشخیص دهد.
  • تست اولتراسونیک – امواج صوتی با فرکانس بالا برای تشخیص عیوب یا عیوب داخل مواد استفاده می شود. تکنسین ها از مبدل ها برای ارسال و دریافت امواج صوتی که ناهنجاری ها را منعکس می کنند، استفاده می کنند. این می تواند ترک ها، حفره ها، لمینیت ها و غیره را در اجزای جرثقیل مانند بوم ها، تیرها، جوش ها و طناب ها تشخیص دهد.
  • آزمایش جریان گردابی – میدان های الکترومغناطیسی متناوب به مواد رسانا برای تشخیص عیوب سطحی و زیرسطحی اعمال می شود. تغییرات در زمینه نشان دهنده نقص است. این برای تشخیص ترک های سطحی در اجزای جرثقیل ساخته شده از آلیاژهای رسانا مانند فولاد کار می کند.
  • آزمایش ذرات مغناطیسی – یک میدان مغناطیسی به مواد مغناطیسی مانند فولاد اعمال می شود تا ذرات مغناطیسی ریز را بر روی سطح القا کند. این ذرات در اطراف هر نقص قطبی می شوند و حضور و شکل آنها را مشخص می کنند. این ترک‌ها، شکاف‌ها و سایر عیوب در قطعات جرثقیل فولادی را برجسته می‌کند.
  • رادیوگرافی – اشعه ایکس یا اشعه گاما از مواد عبور داده می شود تا بی نظمی در حجم را تشخیص دهد. عیب های متراکم تر یا بخش های ضخیم تر درون ماده، تشعشع بیشتری را جذب می کند و به صورت سایه های مختلف در فیلم عکاسی یا رادیوگرافی دیجیتال نشان داده می شود. این می تواند ترک های داخلی، حفره ها و خوردگی در اجزای جرثقیل را تشخیص دهد.
  • آزمایش ماده نافذ رنگی – یک ماده نافذ رنگ فلورسنت یا مرئی روی سطح اجزاء اعمال می شود، سپس پاک می شود. هر گونه نقص یا ترک سطحی با ماده نافذ پر می شود و آنها را در زیر پوشش سیاه “توسعه دهنده” یا نور UV برجسته می کند. عیوب شکستن سطح را در قطعات مغناطیسی و غیر مغناطیسی جرثقیل می یابد.
  • ترموگرافی – دوربین های مادون قرمز تشعشعات مادون قرمز ساطع شده از مواد را برای شناسایی تغییرات دما تشخیص می دهند. مناطق گرمتر نشان دهنده افزایش اتلاف گرما است و اغلب با نقص، آسیب یا عایق ناکافی مطابقت دارد. این می تواند مشکلات سیم کشی جرثقیل، گرم شدن بیش از حد قطعات به دلیل اصطکاک بیش از حد، یا اتلاف حرارت ناشی از عایق بندی ضعیف را تشخیص دهد.

روش های NDT وسیله ای برای بازرسی کامل اجزای مهم جرثقیل بدون جداسازی قطعات فراهم می کند. با تشخیص زودهنگام عیوب حتی کوچک، NDT به اطمینان از عملکرد ایمن کمک می کند و از خرابی غیرمنتظره یا حوادث فاجعه آمیز جلوگیری می کند. بازرسی های منظم NDT بخش مهمی از هر برنامه جامع تعمیر و نگهداری جرثقیل است.

نظارت از راه دور با استفاده از حسگرها، دوربین ها و فناوری ها

استفاده از حسگرها، دوربین ها و فناوری های متصل برای نظارت بر تجهیزات و عملیات از راه دور کاربرد دارد. برخی از مزایای کلیدی نظارت از راه دور برای جرثقیل ها عبارتند از:

  • تشخیص زودهنگام مسائل. سیستم‌های مانیتورینگ از راه دور می‌توانند لرزش‌های غیرعادی، نویز، افت فشار، تغییرات دما و سایر پارامترهایی را که نشان‌دهنده مشکل احتمالی جرثقیل هستند، تشخیص دهند. این به شما امکان می دهد تا قبل از اینکه باعث آسیب یا خرابی شود، مشکلات را زودتر شناسایی کنید.
  • دید ثابت. نظارت از راه دور وضعیت و عملکرد جرثقیل های شما را به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته مشاهده می کند. شما همیشه نسبت به معیارهای کلیدی مانند ساعت موتور، زاویه بوم، وزن بار، فشار لاستیک و غیره بینش دارید. نیازی به ردیابی دستی این داده ها در طول بازرسی ها نیست.
  • تعمیرات قابل پیش بینی. داده های نظارت از راه دور را می توان برای شناسایی الگوهایی تجزیه و تحلیل کرد که نشان می دهد چه زمانی ممکن است اجزای خاصی از کار بیفتند یا نیاز به جایگزینی داشته باشند. سپس می توانید تعمیر و نگهداری پیش بینی شده را برای به حداقل رساندن خرابی برنامه ریزی نشده انجام دهید.
  • بهبود ایمنی. حرکات غیرعادی جرثقیل، مشکلات تعادل، سستی خطوط بار و غیره را می توان از راه دور با استفاده از سنسورها و دوربین ها تشخیص داد. این هشدارها را برای جلوگیری از مشکلات احتمالی ایمنی قبل از وقوع حادثه ارائه می دهد.
  • بهینه سازی فواصل بازرسی. اگر تجزیه و تحلیل نشان دهد که جرثقیل ها یا اجزای خاصی بدون مشکل کار می کنند، فواصل بازرسی آنها به طور بالقوه می تواند افزایش یابد. و جرثقیل های پرخطر یا عملکرد ضعیف را می توان به دفعات بیشتر بازرسی کرد. این امر هزینه های بازرسی و خرابی را بهینه می کند.
  • عیب یابی از هر نقطه. با دسترسی از راه دور به داده های نظارتی، فیلم و کنترل ها، مشکلات جرثقیل ها را می توان از هر مکانی تشخیص داد و عیب یابی کرد. پرسنل مجاز می توانند تنظیمات را انجام دهند، قطعات را آزمایش کنند یا سیستم ها را در صورت نیاز مجددا کالیبره کنند، حتی زمانی که دسترسی در محل ممکن نیست.
  • صرفه جویی در هزینه. خرابی های برنامه ریزی نشده کمتر، توانایی افزایش فواصل بازرسی برای برخی جرثقیل ها، کاهش هزینه های سفر برای عیب یابی مشکلات از راه دور، و اجتناب از تعمیرات پرهزینه ناشی از آسیب یا تصادفات ناشناخته، همگی می توانند به کاهش هزینه های عملیاتی در طول زمان با یک سیستم نظارت از راه دور موثر کمک کنند.
پهپاد

استفاده از جرثقیل های باتری دار

چندین روند مهم وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید زیرا شرکت های بیشتری جرثقیل های باتری دار را می پذیرند:

  • رویه های بازرسی جدید. جرثقیل هایی که با باتری کار می کنند به بازرسی هایی نیاز دارند که به طور خاص برای اجزای ولتاژ بالا و سیستم های شارژ مجدد مورد هدف قرار گیرند. مواردی مانند اتصالات ترمینال، دسته سیم‌ها، شارژرها، اینورترها و غیره باید بررسی شوند تا اطمینان حاصل شود که قطعات آسیب‌دیده یا شلی که می‌تواند منجر به خطرات الکتریکی شود وجود ندارد. بازرسی های منظم همچنین سلامت باتری و کاهش عملکرد را در طول زمان بررسی می کنند.
  • اقدامات احتیاطی ایمنی ولتاژ بالا. هنگام بازرسی و کار در اطراف باتری ها و قطعات الکتریکی فشار قوی در این جرثقیل ها باید اقدامات ایمنی بیشتری انجام شود. عایق بندی مناسب، قطع کننده های مدار خطای زمین، روش های قفل/تاگوت، مواد نسوز و آموزش تکنسین حیاتی هستند.
  • تعمیر و نگهداری باتری. باتری های لیتیوم یون قابل شارژ برای به حداکثر رساندن طول عمر و جلوگیری از مشکلات نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. پارامترهایی مانند سطح شارژ، دما، تعداد چرخه‌های شارژ و زمان نگهداری باید کنترل شوند و باتری‌ها باید متعادل، کالیبره شده و طبق توصیه سازنده تعویض شوند. این یک مسئولیت اضافی برای جرثقیل های باتری دار است.
  • نظارت از راه دور. از آنجایی که باتری ها و سیستم های الکتریکی نقاط بیشتری از خرابی احتمالی را معرفی می کنند، اغلب از نظارت از راه دور سود می برند. چیزهایی مانند جریان جریان، ولتاژ، دما، سطح شارژ و سایر معیارها را می توان به طور مداوم ردیابی کرد تا مشکلات قبل از ایجاد آسیب یا خرابی زود تشخیص داده شوند. برخی از سیستم ها حتی می توانند زمان نیاز به تعویض باتری ها را پیش بینی کنند.
  • افزایش هزینه های اولیه. اگرچه جرثقیل های باتری دار ممکن است هزینه سوخت و نگهداری کمتری در طول عمر خود داشته باشند، هزینه های اولیه باتری های لیتیوم یونی با ظرفیت بالا و سیستم های نظارتی لازم می تواند به طور قابل توجهی بالاتر باشد. هزینه کل مالکیت باید تجزیه و تحلیل شود تا اطمینان حاصل شود که مزایای اقتصادی آن قبل از سرمایه گذاری در این جرثقیل ها بیشتر از هزینه ها است.
  • ابزارها و آموزش های جدید. تهیه ابزارهای جدید، سنج ها، PPE، شبیه سازها و اجرای برنامه های آموزشی تخصصی ممکن است برای پشتیبانی مناسب جرثقیل های باتری دار مورد نیاز باشد. تکنسین ها برای کار ایمن و مؤثر بر روی این جرثقیل ها به دانش نحوه بازرسی، آزمایش، نگهداری، تشخیص و عیب یابی سیستم های باتری و اجزای ولتاژ بالا نیاز دارند.
  • اثرات زیست محیطی. در حالی که جرثقیل های باتری دار سازگارتر با محیط زیست هستند زیرا آلاینده های مستقیم صفر را تولید می کنند، باتری ها خود به منابع زیادی نیاز دارند و ممکن است سال ها طول بکشد تا با مصرف انرژی در مقابل سوخت های فسیلی شکسته شوند. شرکت‌ها باید در نظر بگیرند که این جرثقیل‌ها واقعاً چقدر «سبز» هستند، بر اساس عواملی مانند طول عمر باتری، منابع انرژی برای شارژ مجدد، و کل انرژی مصرف‌شده/صرفه‌جویی شده در طول عمر جرثقیل.

با در نظر گرفتن این روندها، شرکت ها می توانند اطمینان حاصل کنند که جرثقیل های باتری دار آنها در طول استفاده ایمن، سازگار، مقرون به صرفه و تا حد امکان سازگار با محیط زیست باقی می مانند. مطمئن شوید که از نزدیک با تولید کنندگان کار می کنید و از بهترین روش های توصیه شده برای بازرسی، نگهداری و مراقبت از این جرثقیل های تخصصی پیروی کنید.

خستگی اپراتور جرثقیل

خستگی اپراتور جرثقیل یک موضوع ایمنی مهم است که در طول بازرسی و نگهداری جرثقیل باید در نظر گرفته شود. برخی از نکات کلیدی در مورد خستگی اپراتور جرثقیل عبارتند از:

  •  خستگی اپراتور جرثقیل می تواند ناشی از ساعات کاری طولانی، شیفت های طولانی، برنامه کاری نامنظم، تعادل نامناسب بین کار و زندگی، عدم استراحت، اضافه کاری بیش از حد، نیاز ذهنی یا فیزیکی بالای شغل، ارگونومی ضعیف، فشار خون بالا یا اختلالات خواب باشد. هر یک از اینها می تواند هوشیاری، تصمیم گیری، هماهنگی و زمان واکنش اپراتور را مختل کند.
  • علائم خستگی عبارتند از سستی، اختلال در قضاوت، کاهش هماهنگی دست و چشم، افزایش خطاها یا تصادفات، تحریک پذیری، مشکل در تمرکز، دوره های ریز خواب و خستگی مداوم. اپراتورهای خسته ممکن است حتی متوجه نشوند که چگونه عملکرد و ایمنی آنها به خطر می افتد تا زمانی که حادثه ای رخ دهد.
  • یک اپراتور جرثقیل خسته به طور قابل توجهی توانایی کنترل ایمن جرثقیل و بار آن را کاهش داده است. این اغلب منجر به حوادث ایمنی مانند سقوط بار، آسیب تجهیزات، برخورد، واژگونی و حتی از دست دادن جان افراد می شود. خستگی یکی از عوامل موثر در بسیاری از تصادفات جرثقیل و تلفات محل ساخت و ساز در نظر گرفته می شود.
  •  تعیین اینکه آیا یک اپراتور تنها بر اساس مشاهده خسته است یا خیر، می تواند دشوار باشد. و اپراتورها ممکن است برای پنهان کردن علائم برای اجتناب از انجام وظیفه یا برچسب “غیر قابل اعتماد” احساس فشار کنند. فقط باید از علائم واضح برای حذف سریع از وظیفه استفاده شود. بسیاری از کارشناسان استفاده از معیارهای عینی را به عنوان ابزار نظارتی توصیه می کنند.
بازرسی جرثقیل

برخی از راه حل های موثر برای مدیریت خستگی اپراتور جرثقیل عبارتند از:

› محدود کردن حداکثر ساعات کار و اطمینان از زمان استراحت کافی بین شیفت ها. بیشتر آنها ۱۰ ساعت استراحت بین شیفت ها را برای کار ایمن توصیه می کنند.

› اجرای وقفه های استراحت در شیفت های طولانی. حتی استراحت های کوتاه می تواند به جوان سازی اپراتور برای مدتی کمک کند.

› امکان انعطاف پذیری در شیفت ها/برنامه ها برای انطباق با نیازهای اپراتور فردی. برخی از راهبردهای مقابله با خستگی برای افراد خاص بهتر عمل می کند.

› استفاده از چک لیست ها، فرم ها یا حسگرها برای اپراتورها برای گزارش خود سطح هوشیاری یا ثبت علائم قبل از شروع یا در حین شیفت. این یک ارزیابی عینی تر از آمادگی برای انجام وظیفه ارائه می دهد.

› ارائه آموزش در مورد خطرات خستگی، علل، علائم و راهکارهایی برای بهبود هوشیاری. توانمندسازی اپراتورها با دانش به آنها کمک می کند تا تصمیمات خوبی بگیرند.

› در نظر گرفتن اجرای خط مشی، مشوق ها و محافظت در برابر تلافی اگر اپراتورها گزارش دهند که به دلیل خستگی برای ادامه کار تجهیزات احساس امنیت نمی کنند. این بازخورد صادقانه را تشویق می کند که برای پیشگیری حیاتی است.

› بررسی فناوری‌های پایش خستگی مانند حسگرها، دوربین‌ها و هوش مصنوعی برای تشخیص تغییرات در هوشیاری اپراتور، زمان واکنش، حرکات چشم یا عملکرد شناختی. برخی می توانند هشدارهایی را حتی قبل از وقوع یک اشتباه خطرناک ارائه دهند.

› اطمینان از اینکه برنامه های کاری مسئولیت های شخصی خارج از محل کار مانند مسائل بهداشتی، روابط و تعهد به خواب را در بر می گیرد. تعادل کار و زندگی برای ایمنی، سلامت و بهره وری مهم است.

با پرداختن به خستگی اپراتور جرثقیل از طریق ترکیبی از سیاست ها، نظارت، آموزش، فناوری و راه حل های متناسب با عملیات خاص، شرکت ها می توانند خطرات ایمنی، کیفیت کار و شهرت را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. خستگی اپراتور باید همیشه در طول بازرسی جرثقیل و فعالیت های تعمیر و نگهداری مورد توجه قرار گیرد.

در حال حاضر ، همه انواع جرثقیل طبق استاندارد ASME B30 و بر اساس دستورالعمل ایمنی وزارت کار بایستی به صورت دوره ای بازرسی شده و گواهینامه سلامت جرثقیل را دریافت نمایند. شرکت بازرسی آستا تمامی مجوزهای مورد نیاز را از مراجع ذیصلاح (سازمان استاندارد، مرکز تایید صلاحیت شرکت‌های بازرسی و وزارت کار) دریافت نموده است. ما با پرسنل متخصص خود در سراسر ایران، آمادگی خود را برای انجام امور بازرسی جرثقیل اعلام می داریم.برای دریافت مشاوره در خصوص بازرسی انواع جرثقیل و تجهیزات بالابری، صدور گواهینامه سلامت و دوره های بازرسی جرثقیل با کارشناسان شرکت بازرسی آستا تماس بگیرید.

۷۰۰۰ ۴۹۱۹ ۰۲۱